søndag 11. november 2012

.... Den som leter, den finner.

Nå tenkte jeg å skrive litt om min hjertesak, nemlig Fretex-butikkene.
Her i Trondheim er jeg ansatt i Fretex-kjeden, og har arbeidet i Trondheims største, avdelingen på Nardo. Der har jeg blitt imponert og overrasket. Jeg kan innrømme at jeg tidligere var en av de som tenkte at gamle, brukte ting var ekkelt. Kanskje skittent, møkkete. Og det har jo en periode også vært sånn at alt skulle helst være helt nytt og ubrukt. Det er ikke før nå de siste årene at det har blitt "in" med gjenbruk og brukte ting.  Nå er det ikke lenger nedverdigende å kjøpe ting brukt, det er derimot stilig.


Stilig, ja. Men det er også så mye mer enn det. Fretex er en arbeidsplass som gir folk arbeid og det løftet de trenger. Hvis man har hatt en vanskelig periode eller trenger litt ekstra tilrettelegging er Fretex det rette stedet. 
Det de gjør er så flott, og ikke minst miljøvennlig. De får klær og møbler og alt mulig folk ikke trenger, og selger det for en rimelig penge til folk som trenger. Pengene går til Frelsesarmeen. 



Fretex er et varmt sted, med trivelige og omtenksomme ansatte. Og ikke minst, gjenbruk er en fantastisk ting.
Jeg er så stolt over å være en del av det. 

Lyst på noe "nytt"? Ta en tur innom Fretex :)

Fretexbutikkene i Trondheim sentrum finner du i Fjordgata, på Nardo og på Møllenberg.

"Vi gir folk grunn til å tro på fremtiden"

www.fretex.no





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar