onsdag 14. november 2012

Jakten på ærligheten

Hei.

Idag har jeg hatt en flotters dag, alle tiders. Stod opp i åtte tiden og dro rett på jobb. Koste meg med hyggelige bestemødre, Solveigs ubeskrivelig gode boller(med ekstra melis), fyr i peisen og matlaging. Kokte en løksuppe med litt for mye sitronsaft og fikk rose. Etter jobb var vi på Anne Kat Hærland show i Olavshallen, meg og mine to samboere. Var der i forbindelse med bursdagen til Silje. Utrolig gøy- og virkelig verdt pengene. For en dame.... Virkelig.

Kjære publikum.
Jeg er lei av løgn om hvordan vi har det. På Facebook, Twitter, blogger, sms og mms. "Takk for verdens beste frokost", "jeg har verdens beste mann", "verdens fineste solnedgang over Snellingnuten", "Gud, nå har han fridd" og "jeg har verdens beste venner".

La oss være ærlige her; sannsynligvis bare pirket du i frokosten fordi du er redd for å legge på deg og mannen din har sikkert runket så mye til værdamene på Tv2 at hånden hans har blitt gjennomsiktig. Solnedgangen over Snellingnuten er i bestefall triviell, det er bare takket være Instagram at den ser fin ut. Du kommer til å bli skilt og hadde du virkelig hatt verdens beste venner, så hadde de vært sammen med deg nå.

Alt dette vet du innerst inne, der du sitter på arbeidsrommet. I mørket. Foran PCen og juger desperat på Facebook.

Jeg sier ikke at vi skal være dønn ærlige hele tiden, samfunnet ville i så fall implodert. Vi trenger en og annen løgn, men vi trenger ikke løgner som fjerner oss fra hverandre. Vi trenger en ærlighet som fører oss sammen. Vi trenger å vise hverandre hvem vi er og hvordan vi har det- bare slik får vi det bedre.

Velkommen til "Jakten på ærligheten"
Anne Kat Hærland.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar