fredag 6. juli 2012

Det handler ikke om å finne noe å gjøre, det handler om å finne det du ikke klarer å la være å gjøre.

Heisann!

Nå sitter jeg i sengen med Kaizers Orchestra på full guffe, og nyter at det er ferie.  Siste dagen på jobb i barnehagen igår, og nå venter tre uker fri. Aaaaahhhh. Det fortjener jeg nå, synes jeg. Har jobbet 100% i det siste, så blir deilig med litt fri. Ikke det at jeg ikke liker jobben min. Den er fantastisk. Jeg jobber på småbarnsavdeling i barnehage, med til vanlig 14 barn fra 0-3 år. Nå tenker du sikkert at jobben min går ut på å mate de og skifte bleier. Og ja, det også. Jeg føler meg som en bleieskiftsarbeider når det skal skiftes 14 bleier tre ganger om dagen. Men det er også så mye mer enn det. Synging, tegning, forklaring, bevegelse til musikk, være fantasifull og skape noe. Den siste uken har vi hatt godt vær, og vi har laget hytte ute på plenen, hatt picnik og lekt med båter i vannet.















Jeg kommer aldri til å finne en jobb jeg trives bedre i tror jeg. Jeg har funnet min rette hylle.

Men NÅ er det ferie, og jeg ser frem til Stockholmstur og andre småturer :-)
Lykke.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar