torsdag 26. juli 2012

"Ka e ta?" "Jaja, bare ta"

NÅ har jeg kommet meg hjem. Tatt en dusj, og ikke minst sovet hele dagen. Aldri skal jeg ta nattog igjen, aldri. Hjelp meg å huske det neste gang. Det var utrolig kjedelig å dra fra Trondheim, stod på togstasjonen i går kveld og vurderte om jeg skulle snu og løpe hjem igjen. Hadde det ikke vært for jobben i barnehagen og at jeg får besøk fra Bryne til uken hadde jeg gjort det, tror jeg.
"Charlotte oppdaterte sitt nåværende bosted til Trondheim, Norway"
Ellers gikk opplæringen på mormors kjempebra! Stortrivdes og håper jeg får muligheten til å jobbe der masse når jeg flytter. Har også skjønt at det å være østlending i Trondheim ikke er bare bare. Både gjestene og de ansatte bruker ord og uttrykk jeg i starten ikke forstod noe av. "Hænt tua" "Hm? Tua..?" Åja, kluten!! Så har forstått at jeg blir å lære meg trøndersk, gjør meg ingenting å legge vekk den stygge østlandsken. Trøndersken min er litt rar foreløbig, men det er ikke så rart når min beste veninne er fra Kristiansund. Det er lett å blande!!

På tirsdag var vi på IKEA,svidde av omkring 3000 kr. Var godt å komme i leiligheten å skru opp nytt salongbord, bytte trekk på sofaen og sette på plass alt dilldallet vi kjøpte :-) Får legge til at vi skal tilbake....
In action på IKEA, synes dette er så utrolig beskrivende bilde.


Slitne etter en hard økt.



Gurimalla, så flink du er


Hadde noen utrolig fine dager i leiligheten. Når jeg satt på toget opp til Trondheim var jeg engsteldig for at jeg skulle tilbringe oppholdet alene, i og med at folk er på jobb osv. Det hadde jeg ikke trengt å bekymre meg for, fikk nemlig stort besøk :-) Silje kom helt fra Averøya, og Guri kom og hadde med seg Ådne. Noen herlige dager, jeg kan nesten ikke vente med å flytte inn med disse fantastiske jentene. To uker igjen nå, bare!!




:-) :-)
Så nå er det egentlig bare å begynne å pakke ned alt her hjemme som jeg skal ha med meg.
Herregud...




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar